Nytt jobb via sociala medier
Stena Metallkoncernen har gått igång med en särskild satsning på elektroniska och sociala medier, här kommer de att söka kandidater till chefs- och specialistjobb.
I jakten på 18 trainees kommer Stena att satsa särskilt på närvaro i sociala medier som Facebook och Spotify, allt för att finna framtidens kandidater för jobb som chefer eller specialister.
På bara några dagar har en stor mängd ansökningar kommit in - och även fans till Facebook-sidan.
– Vår affärskultur passar unga entreprenörssjälar. Vi är privatägda och har en företagskultur som rymmer ett stort mått av frihet, var du än arbetar i vår internationella verksamhet, säger Per-Martin Schedwin, personaldirektör Stena Metall i ett pressmeddelande.
Han fortsätter: ” Dessutom är vi en viktig kugge för ett hållbart samhälle. Det är en attraktiv mix för de vi söker.”
Affärsmöjligheter och miljönytta
Många som söker sig till Stena Metallkoncernen gör det både för det koncernen är och gör, det vill säga affärsmöjligheter och miljönytta hand i hand.
Enligt pressmeddelandet från Stena Metall vill unga idag ha ett jobb som är både spännande och som stämmer överens med deras värderingar.
Internationell satsning
Satsningen är internationell och sker förutom i Sverige även i Danmark, Norge, Polen och Tyskland.
Under 12 månader kommer 18 utvalda att få utbildning med lön.
Målsättningen är att det ska vara jämn fördelning mellan kvinnor och män.