Fullträff för nygammal spelare i verktygsbranschen
För ett år sedan blev Stenbergs verktygsavdelning Fortiva AB och nu när företaget firar ett år har man visat att det verkligen inte var ett aprilskämt.
All time high
Företaget har vågat göra saker annorlunda och på sitt sätt, helt i linje med Fortivas värdeord: mod, passion, innovation och enkelhet.
- Vi hade inte bara starkt tillväxt, vi gjorde all time high och tog marknadsandelar, vilket vi tror är en kombination av lite tur och lyckade strategiska vägval, säger Ekholm.
Vågad marknadsföring
I sin marknadsföring har Fortiva tagit nya vågade grepp.
Sandra Ekman som är marknadsansvarig berättar om all positiv respons Fortiva fått på sin omtalade kalender där fortivisterna visade upp sina intressen i roliga och talande bilder. Alla kan sälja verktyg men det är ju människorna bakom logotypen som faktiskt är företaget och vi vill gärna visa upp våra stjärnor!
- På Fortivas Spotify hittar man fyndiga låtlistor som innehåller personalens egna favoriter eller vad sägs om Peters Pop, Kalles Kultlåtar, John B Good och den givna hårdrockslistan Kennametal ! Även i vår populära kundtidning Kennakonnässören visar vi vilka vi är och vad vi går för fortsätter Sandra.
Gigantisk platsannons
På Tekniska Mässan i höstas gick jakten på nya fortivister in i montern.
En gigantisk platsannons på en av väggarna talade om att modiga, innovativa och passionerade personer söktes.
Detta har resulterat i att ytterligare fem har anställts i företaget som fortsätter expandera.